Göteborg karate akademi

bild
FullSizeRender

Göteborg Karate Akademi

I november 1993 bildade Sensei Siamak Rezaie-H föreningen Göteborgs Kanzen-Kai Karate.
I januari 1994 drog klubben sin verksamhet igång i Gamlestadsskolan med ca 20 medlemmar.

Sensei Siamak började träna karate i Iran i slutet av 70 talet. Han flyttade till Sverige 1984 och var verksam som instruktör i karate klubben Shinto från 1987. Shinto höll till i Långmosseskolan i Gårdsten.

Siamak Rezaie-H har tränat direkt med Kanzen stilens grundare, Shinan Farhad Varasteh.
Läs mer om stilens Soke (grundare) > här

Klubben flyttade till Kvibergs Park år 2002.
Hösten 2007 ändrade vi klubbens namn till Göteborg Karate Akademi.
I våra lokaler har vi tillgång till två hallar vilka har renoverats och rustats upp i omgångar sedan inflyttningen.

Vår förening har växt under åren

Vårterminen 1994 startade vi med 20 medlemmar, 2 grupper och 4 träningspass i veckan i Gamlestadsskolan. Idag har medlemstalet utökats till ca 250-300 personer, ett 30 tal instruktörer, 10 domare, mer än10 tals träningsgrupper & träningspass i veckan.

Karate i Göteborg för alla

Göteborg Karate Akademi var först i Göteborg med att introducera lek-karate för de allra minsta, vi var även först i Göteborg med ett träningskoncept för föräldraträning.

Nybörjare? boka provträning här!

Utbildar instruktörer och domare

Genom åren har vi utbildat ett 60 tals instruktörer och två av dessa har egna klubbar i Göteborg. Ett 30 tal Kanzen-Ka har fått sina svarta bälten av Sensei Siamak.

Många tävlingsfunktionärer har utbildats i Sportdata av oss och ett 20 tals av klubbens domare har genom åren blivit licensierade förbunds domare.

Medlemmar i Svenska karateförbundet

Göteborg Karate Akademi är medlem i:

Svenska Karateförbundet (SKF)

Riksidrottsförbundet (RF)

arvin5
Arvin Rezaie flerfaldigt svensk mästare och nordisk mästare.
arvin1
Arvin Rezaie
Peyman Siamaei flerfaldigt svensk mästare.
siamak
Sensei Siamak fick sitt 20 år gamla bälte inramad som present.
In,The,Locker,Room,Of,The,Gym.,White,Towel,Boxing
Power